Följ oss

söndag 19 oktober 2014

Lite återvinning


Jag har köpt en del stora knappbatterier i veckan. Influerad av rullögonen jag använt till spindeln så tog jag hand om delar av förpackningarna. Den som spar - ni vet.


En av förpackningarna hade konturen av en åtta. Ritade av den på ett vitt cardstock så att jag fick en botten - ögonvitor - till mina ögon.


Bara att montera ihop och använda på något projekt.


På en del av förpackningarna så var det en gul kant som inte ville lossna, trots blötläggning, men lite försiktig torkning med nagellacksbortagningsmedel så gick det bort. Pröva försiktigt så det inte löser upp plasten.

Sedan är det bara att välja hur man vill ha dem:


Oskyldiga blå.


Stora eller små pupiller.


Vindögda.

På de två nedre paren är pupillerna lösa. De blåögda limmade jag fast.

I've recykled battery blisters and made large googley eyes out of them.

Tack för titten! Ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar