Följ oss

söndag 16 november 2014

Julkortsinspiration - Vintervyer



Det finns så fina papper att det verkligen inte är svårt att göra fina kort. Till de här två korten  har jag använt ett papper till bakgrunderna och klippt ut bilder och en etikett från ett annat ark. Jag har sotat alla kanter med en brun stämpeldyna innan jag satte ihop dem.

På det övre kortet har jag dekorerat med en stor julstjärnepaljett och lite glitter.


På det andra kortet har jag använt lite fler lager och en snöflingestämpel. Bården kommer från kanten på ett papper. 


På insidan av korten har jag använt samma snöflingestämpel fast med svart dyna och en textstämpel från samma set.


Med hjälp av 3D-kuddar så får man upp motiven från bakgrunden. Jag klippte till dem så att de inte skulle synas bakom snöflingan.


Flera lager ger också djup och den översta motivbilden sitter också på 3D-kuddar. 

It's not difficult to make beautiful christmas cards with beautiful papers. Just add a few decorations and some stamping. Have fun!

Mera julkortsinspiration kommer så fortsätt titta in. Det uppskattar vi. Och ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar