Följ oss

söndag 2 november 2014

Rosor, prinsesstårta och drömrulltårta

Nä, jag har inte bakat. Det blir varken recept eller trädgårdstips. Det blir kort.


Jag har gjort lite fler filtrosor och satt som dekoration på ett kort. 


Det är ett inbjudningskort till ett kalas. Jag använde ett stämpelset som heter Inbjudan från You Do. Och så använde jag spillpapper som blev över när jag gjorde asken


Tårtfatet gjorde jag genom att stämpla tårtan på en bit mönstrat papper och sedan klippa ut fatet.


Det är inte bara rosor man kan göra genom att rulla filt. Med brun och vit filt så blir det fina skivor drömrulltårta. Jag har använt samma stämplar, men ett annat mönstrat papper. Och så blev det lite juveler på. Lite glitter är aldrig fel.


Ser det inte gott ut? Det är bara kaffet och saften som fattas.


Man kan förstås göra remsorna hur breda man vill, men det kan vara bra att tänka på att inte göra sina dekorationer alltför höga om man ska stoppa ner kortet i ett kuvert t ex. Gör man remsorna för smala så är det risk att de går av om man råkar dra lite för hårt när man lindar.


Jag satte små, små limklickar lite här och där under tiden som jag lindade ihop remsan till en rulle. Rosorna satte jag fast på kortet med samma lim, medan jag använde små limprickar till rulltårtsskivorna.


Rulltårtsskiva och en vit ros med blad. Enkronan är inte gjord i filt. Har inte lyckats med det - än... Den är bara med så ni får en uppfattning om hur stora små dekorationerna är. 


Det blev lite stämplat på insidan också. Man måste ju få veta vad man är bjuden till.


Det var det för idag. Ha kul!

I've continued with the felt and made decorations for cards. I made roses and slices of swiss roll. These cards are party invitations. I used stamps from a You Do-set.

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken


1 kommentar: