Följ oss

torsdag 4 december 2014

Min vän Eddie Snowdenn, en snögubbe


Början på en snögubbe. Styrolitkulor och en pinne.


För att snögubben skulle stå stadigt så delade jag en styrolitkula och satte ner en pinne i den...


...så klippte jag till bitar av gipsbinda...


...som jag blötte och lade ut över halvkulan och utåt. Så fick snögubben något att stå på. När gipset torkan målade jag både pinnen och basen med vit färg och hällde glitter på. 


Snögubben fick också lite vit färg på huvudet med glitter på.


Så blev det lite ögon och knappar av utstansat papper. (Jag använde håltången.) En stilig halsduk av grönt satinband.


Några avklippta bollar från en bollfrans fick bli snöbollar. Man kan också ta små styrolitkulor.


Näsan är förstås en morot. Moroten har jag gjort genom att rulla lite washitejp till en strut. Så bröt jag en tandpetare på mitten, doppade den trubbiga änden i rikligt med lim och stoppade ner i spetsen på strutan. På så sätt kunde jag stoppa in den spetsiga änden i styroliten när limmet torkat. Limmet i toppen på struten gör att moroten blir stadigare och inte lite stötkänslig. 

Man kan också ta lite papper och göra sin strut av.


Min vän Eddie Snowdenn!



Han vred snällt på sig så jag fick fota honom ur lite olika vinklar.



Tack för oss och ha kul!

My friend Eddie Snowdenn, the snowman. Made out of styrofoam balls a stick and plaster gauze. Decorated with white paint, glitter and green ribbon. Have fun!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar