Följ oss

måndag 1 december 2014

Julinspiration - I blått


Ingen snö här än, men det kommer nog.


Till dess får vi skapa vinterstämning själva, vi som inte har snö. Ni som har får gå ut och njuta. Eller sitta inne och göra kort.

Alla julkort behöver ju inte gå i rött och grönt eller vitt och guld. Blått är ju också fint. Blått, så här års, påminner mig om kalla vinterdagar med sol och blå himmel. Jag använde två olika blå papper.


Jag har gjort ett litet kvadratiskt kort med tre snöflingor och en stor rund transparent knapp över stora flingan. Stämplad text.


En julklappsetikett. Här har jag dekorerat med två snöflingor, två vita brads, vitt band och silverband. 

När jag gjorde själva etiketten så började jag med de ljusare blå papperet. Jag klippte till den, satte på banden på ena sidan, och limmade sedan fast den på det mörkblå papperet och sedan klippte jag till en lagom bred kant. Jag klippte även till en liten cirkel som jag satte på innan jag gjorde hål. Svårare än så behöver det inte vara. Ha kul!

Blue reminds me of cold, cold sunny winterdays with a clear blue sky. And that's where I got the inspiration for this blue card and matching tag. Have fun!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar