Följ oss

söndag 15 mars 2015

Inspiration - Två påskkort



Dagens kort är uppbyggda i lager på lager och de flesta delarna kommer från det här fina klipparket.


Till det första kortet valde jag den här blomman. Jag tror att det är en kamelia. Så hittade jag två motiv till med samma blomma fast i mindre format. Så fick jag min färgskala. Aprikosrosa och grönt. En grönrandig etikett passade fint bakom kamelia-etiketten.



För att de små kamelia-frimärkena skulle sitta bra ovanpå spetsarna så satte jag dem på 3D-kuddar. Den smala spetsen trädde jag genom ett litet pärlspänne. Och lite bling är ju aldrig fel. Eller hur?


Här syns den undre spetsen lite mer. Jag hade inga Glad Påsk-stämplar i lämpliga storlekar så jag skrev ut till båda korten. 


Till det andra, mindre, kortet så valde jag ut den här lila etiketten med fjärilen på. Den här ljusa syrenlila färgen hör till påsken och våren för mig. Eftersom det var en fjäril på stora etiketten så fortsatte jag på fjärilstemat. 


Den här lilla biljetten passade bra till i färgerna och hade fjärilar på. En liten påskhälsning intill de små fjärilarna.


Den stora fjärilen är ljusblå och det är även ljusblått på lilla biljetten så ljusblått fick bli färg nummer två. Så här fick det bli ljusblå stenar.

.

Julen varar väl inte fram till påska ens för min del, men jag drar mig inte för att använda en bit julpapper när det har rätt blåfärg. Hittade den bland mina spillbitar.

En av de mörka urtavlorna hade också en fjäril och fick vara med på kortet. Lite cirkeltema där som ni ser.

Två more layered Easter cards with motifs from this beautiful cut out paper. I even put a scrap of christmas paper on purple card! (Don't tell!) Have fun!

Det var det. Ha kul!

Kreativa Teamet - Kameliadamen/Sorken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar