Följ oss

söndag 7 juni 2015

Kort med blomsteräng


Inspirationen till dagens kort kom från en liten stans. Men jag började med en stämpel. På stämpelarket Springtime and easter bunnies finns det motiv som passar till mer än vår och påsk. Nu till sommarkorten t ex.


Jag stämplade en äng och stansade ut en cirkel, färgade in runt kanterna och in mot himlen i blått. Nertill färgade jag in med grönt.


Jag lade på fyra små limklickar (med en tandpetare) bland växterna.


Så satte jag dit fyra utstansade blommor. Jag stansade ut blommor i tre nyanser. Så nya limklickar och fler blommor...

...mer lim...

...och fler blommor. Och så satte jag cirkeln på en lite större cirkel så att jag fick en liten ram.


Nertill satte jag ett par band och ännu mera blommor.


En utstansad fjäril och så var det klart. Ha kul!

I've put my small flower punch to good use. A stamp from the stampset Springtime and Easter Bunnies made my background. Have fun!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar