Följ oss

måndag 2 augusti 2010

Grattiskort med fjärilar


Här kommer ett "GRATTIS-kort" som är enkelt att göra; börja med en kortstomme (antingen färdigt eller vik ett stycke papper i storleken 21 x 15 på mitten). Klipp till ett mönstrat papper 10 x 14,5 cm. Fäst ett band i två ränder på nedre delen av det mönstrade papperet och fäst det sedan på kortstommen.

Fäst en bit cardstock med en hälsning på ränderna samt en dekoration. Jag har använt en blomma med tre mindre tulpaner instuckna inuti.




För att kortet inte ska se så tomt ut; stansa ut små figurer och fäst med glue-dots på övre delen av kortet. Fjärilarna har jag stansat ut i samma mönstrade papper som på kortet och sedan haft på velvet glitter. Sammetsglittret är inte täckande utan papperet under skymtas igenom.

För att binda ihop de små utstansade fjärilarna har jag snurrat ett band lite och lagt löst på kortet innan jag fäste fjärilarna på det.

Använt material:

* kortbas från Papperalla

* INKIDO mönstrat papper "prick blå"

* stämpel monterad på träkloss "GRATTIS"

* blomma från Artoz

* liten stans med fjäril

* Kortmakaren stämpel "GRATTIS"

* blått rick-rack band

* sammetsglitter i beige

. . .

Det var allt för idag! Tack för titten och

välkommen åter på onsdag!

DT Charlotta

3 kommentarer:

  1. Det var riktigt läckert tjejen! Kanske ska göra ett par "bra å ha kort" idag...
    Kram

    SvaraRadera
  2. tjusigt... i vilket papper har du stansat ut fjärilarna? Ser ut som att de glittrar lite? Är det velvet glitter du har använt?

    SvaraRadera
  3. Ja, sammetsglitter - glömde jag skriva det igår??? Nu har jag lagt till det i inlägget!! Det är som sagt inte riktigt täckande men ett väldigt snyggt komplement om man vill att det ska matcha eftersom det underliggande papperet anas lite under glittret!

    SvaraRadera