Följ oss

söndag 22 augusti 2010

RECEPTFICKOR

Till idag har jag gjort ett par fickor att ha i receptpärmen och stoppa recept i. Ni vet de där man river ut ur tidningen, skriver av när man är hemma hos någon på middag etc. Dem man ska "skriva upp sedan" men som blir liggande i en låda och i värsta fall bortglömda.

Muffinspapperet heter Party Cupcakes . Etiketten är stämplad med en stämpel från Aladines Journaling. Här sitter också ett rutigt band.
Tanken med de här är att de ska sitta i en receptpärm för bakverk och efterrätter. Där passar det bra med glada glassiga pasteller. Tyckte jag. På glassen ovan har jag använt flock. Jag strök på ett tunt lager Scrap Glue som jag hällde flocken på. Passade så bra till papperet Kitchen Sweets Glitter. Bakat med Kärlek är en stämpel från Kortmakaren . Scrap Glue är ett lim som jag håller på och testar och gillar mer och mer. Det passar till mycket.
Jag blir så kaffe och munksugen när jag ser det här papperet. Här sitter det ett prickigt band som jag inte hittar i webbshoppen. Cardstock har jag använt också som ni ser.

Sedan kan man skriva/klistra in recepten på enkla sidor framför eller mellan sidorna med fickorna. Här illustrerat med en enkel cardstocksida. (Om ni som jag hakar upp er på den där fläcken, som dyker upp på bilderna, så sitter den inte på sidorna utan det är en spökfläck från kameran.)
Ja, det var allt jag hade idag. Hoppas ni tittar in på onsdag också. Skapa flitigt!
DT Cornelia/Sorken

2 kommentarer:

  1. Smart idé! Min receptsamling svämmar över... ska bara köpa lite tid att ta itu med den...;D
    Tusen tack för trevlig inspiration, fast jag blev riktigt fikasugen av de där papperen... ;D

    SvaraRadera
  2. Nu har jag varit och besökt även din butik! Jättefin med bra sortiment! Är det ok om jag gör ett litet inlägg på min blog om butiken??

    SvaraRadera