Följ oss

lördag 14 maj 2011

Tips & Trix: Blomstjälkar av band

Veckans tips & trix blev en dag försenad pga att Blogger låg nere igår eftermiddag och kväll när jag skulle skriva det här inlägget.

I alla fall ska jag idag visa ett enkelt och lite roligt sätt att göra blomstjälkar på.

 

Det jag behöver för att göra hela blomman är, förutom en bit cardstock, blommor, brads, band och öljetter.

Jag märkte ut och var öljetterna skulle sitta, ville ha en huvudstjälk och så en liten som stack ut åt sidan.

Jag trädde grönt organzaband genom öljetterna. Lite pilligt, eftersom de enda gröna öljetter jag hade hemma var riktigt små, men skam den som ger sig.

Jag använde översta respektive öljett för att enkelt fästa själva blomhuvudet.

Variationerna är förstås som alltid oändliga! Man kan sy (då behövs inga öljetter) med grövre garn t ex. Man kan göra en hel bukett eller en blomsterrabatt, man kan göra blommorna på mönstrat papper för extra effekt. Man kan använda några tidigare tips & trix från den här bloggen för att göra egna blomhuvuden till.

This time I'm showing you an easy way to make your own flower stems with the help of some eyelets and ribbon. As always, the variations are endless!

Ses snart igen! / DT Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar