Följ oss

tisdag 22 november 2011

En julig Lo


Hej!

Här kommer mitt första alster som DT för Scrapparazzi: En Julig Lo med det helt fantastiska papperet från Scrappers Choice: "Julpost"
Jag bara älskar dessa papper!

Så fort jag såg papperet så tänkte jag genast att jag ville få fram texten Jul, längst ner till vänster, så det var bara att börja skära med skallpellen.
Wellpapen har jag chalkat med en brun stämpeldyna både runt om och ovanpå så att den skulle bli lite mer chabby vintage.
De övriga papperen fick också finna sig i att bli ihopknölade och chalkade både här och var.
 

Alla dekorationer som julblommor, washitejp, nätband i guld och wellpapp finns på Scrapparazzi samt de stämplar som jag använt: You Do "God Jul".
Knapparna däremot har jag gjort själv och om du vill se hur jag gjort så kika in här på fredag.
Stämpledyna kan du använda vilken du vill. Jag brukar använda de som är gamla och inte har så mycket färg kvar till att chalka med.

Titeln har jag stansat ut med min egen textdie som jag köpt för länge sen.

Jag hoppas att du också ska få lite inspiration att scrappa din julfoton. :)
Ha det gott!

Hello,
Here´s my first Lo as a DT member at Scrapparazzi.
I made a Christmas Lo with the wonderful papers from SC. I am in love with theese papers!
Since I wanted to have the "Jul" text above my photo I cut it out with my scrappersknife. I used my stamp pad to chalk the edges on all papers so they got a bit chabby vintage look.
All decorations are available at Scrapparazzi.
  

DT Sollan

2 kommentarer: