Följ oss

tisdag 21 augusti 2012

Något för de små.


Jag ville göra nånting helt annat den här gången. Inte kort, Lo eller altrat.
Fantasin fick flöda fritt och här är resultatet:



Jag skar ut fönster och dörr med skallpell innan jag monterade ihop lekhuset.



Rosorna och panséerna satte jag dit senare för jag ville se hur det skulle bli när den var 3D.



Prinsesskrona och rosa ballongbrads...



ett rosa zigzag band och slutligen...



dekorerade jag med pearlmaker.



Men det måste väll finnas några som bor i huset?
Jo, här är de: "Dawn with kitten" från Nellie Snellen och
"Hoppy Spring" från Rachelle Anne Miller
som jag förvandlat till lekdockor.
Eftersom huset också är en väska så kan man stoppa ner sina pappersdockor och bära med sig dem vart man är vill.



Nu är det bara att använda fantasin och leka!

Ha det gott så ses vi igen på fredag.

I wanted to do something different this time. Not a Lo, card or altered. I let my imagination flow and I came up with this playhouse. I then realized that there had to live someone there too so I made some paperdolls.
Since the house also is a bag you can put your paperdolls in there and carry them with you.
So now you just have to play!

See you again on Friday!

DT Sollan

2 kommentarer:

  1. Åh, så gulligt! Och åh, så fiffigt! Påminner mig om när jag var liten och gjorde pappersdockor och pysslade på landet.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det var lite det jag tänkte. :)

    SvaraRadera