Följ oss

tisdag 14 augusti 2012

Nästan bara blått


Ja, dagens kort går i blå nyanser med lite vitt som bakgrund.


Ett Grattis-kort till någon som firar 40 år. Lite blommor ger lite dimension åt kortet.


På insidan har jag satt ett vitt kort där jag använt stämplar från You Do och så ritat en lekfull ram med en blå Distress Marker.


Själva kortstommen består av blå cardstock som jag har präglat i en 'embossingfolder'. Ser ni segelbåtarna?


Bokstäverna kommer från Papermania och sitter på washitejp från You Do. Ett litet tips här är att använda ett starkare lim till bokstäverna (de här är självhäftande) eftersom de inte fäster så starkt på den glatta washitejpen.


Siffrorna i '40' sitter på en liten minitag som jag fäst under den nedre blomman. Snörena hänger sedan fram på andra sidan blomman.

Almost only blue hues on my card today. Just a bit of white for backgrounds. I've folded a cardbase from cardstock and then embossed it in an embossingfolder. And then I've decorated as you see above. That's all from me! Have fun!

Det var allt från mig! Ha kul!

DT Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar