Följ oss

tisdag 4 december 2012

Etiketter till julklapparna

Har du kommit igång med julpysslet? Här på Scrapparazzi är det full fart. Jag tycker att det är så mycket enklare nu när det har kommit snö och är kallt. Julkänslan infinner sig automatiskt. Denna tisdag har jag gjort ett par etiketter till julklapparna.

Etikett 1.
Den här etiketten mäter 6 x 3 tum (inches). Det är ett effektivt mått för då kan du få ut 8 stycken från ett cardstock. Jag började med att färglägga med vit akrylfärg över c:a 2/3 av kortets yta. Därefter klistrade jag på punchinella och wellpapp (som jag också målade med vit akrylfärg). God Jultexten klippte jag ut från en större stämpel. Bakom det vita pappret satte jag några spillbitar av rött papper för att skilja av mot den vita bakgrunden. Vidare är det dekorerat med ett hjärta och en liten ros. Jag avslutade med att dekorera med vit penna runt kanten och fästa några olika band.





Etikett 2.
Den här etiketten mäter också 6 x 3 tum men den är dubbel. Ibland vill du kanske få plats med en text eller skriva något mer personligt. Då är den dubbla etiketten ett bra alternativ. Gör du dubbla etiketter så får du ut hälften så många, dvs fyra jämfört med ovanstående alternativ. Här har jag också målat med vit akrylfärg. Därefter är det dekorerat med washitape och blommor samt några cirklar som jag stansat ut. I den tomma cirkeln kan du skriva namnet på den personen som ska få paketet. Blommorna är egentligen två olika blommor som jag satt ihop. Vill du bygga ytterligare lager så kan du varva med cirklar av silkespapper.




Scrapparazzi erbjuder make n' takes med julkortstema på tisdagarna mellan kl 15-17! Detta gäller fram till tisdag 11 december 2012. Vi ses igen på fredag!

This Tuesday, I have created tags for Christmas gifts. The first one is a simple tag while the other one is a double tag suitable for more text or a personal message. Have you had the opportunity to drop by the store recently? On Tuesdays, Scrapparazzi offers a make n' take between 3 and 5 pm (until December 11, 2012). See you on Friday again!

DT Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar