Följ oss

fredag 30 november 2012

Julfint till hemmet


Idag är jag på rymmen från pappershögen och ägnar mig åt heminredning. Det finns ju inte bara papper på Scrapparazzi.


Mannen gissade på skärp, eller löpare. (Den är tre cm bred.) Han hade fel! Den ska hänga på väggen eller dörren. Och tanken är att man ska sätta julkorten på det.


Jag har satt tyllband i guld på en bit sadelgjord. Det går bra med vilket stadigt band som helst som har den bredden man önskar. Sedan sätter man de finare, nättare banden, man vill ha, ovanpå.


Jag sydde en kanal upptill som jag trädde ett upphängningsband igenom. För att tyllbandet inte skulle fladdra iväg för mycket så har jag satt en glue dot eller dubbelhäftande tejp lite här och där. Jag har också satt på ett pärlband med löv. Där har jag fäst med ett par stygn vid löven. Lite dekorationer högst upp.


Och längst ned så repade jag upp en bit så jag fick en frans. En änglaknapp som dekoration.


Och så är det bara att hänga upp julkorten! Jag använde en snygg nål på insidan. Det här är ett bra sätt att hänga upp julkorten på. Tar inte upp så mycket plats och blir dekorativt fyllt med julkort. (I dessa tider får man väl skriva ut God Jul-sms:en och hänga upp...)


Och medan jag ändå var igång så dekorerade jag en liten julgrupp med pärlband.


Och pärlband med löv fick hänga runt ljushållaren.

Today I've left the paper pile and done some interior decorating. I've used a gold net ribbon and pearl- and leaf ribbon to make something to hang the christmas cards on. And then I kept going with the pearl ribbons and hung them on a flower arrangement. Have a merry weekend!

Jag önskar er en trevlig helg och första advent!
 
DT Cornelia/Sorken

 

1 kommentar:

  1. Detta ska jag knycka. Både korthållare och dekoration. Tack

    SvaraRadera