Följ oss

fredag 28 december 2012

Må alla dina önskningar slå in

Dagens inlägg blir inte heller så långt, men jag hoppas det ger lite inspiration ändå.


Jag fick lite prickigt papper över när jag piffade till min ram, så det tog jag och satte som bakgrund på ett vitt dubbelvikt kort. Det randiga papperet finns i A4-ark och är väldigt bra att ha skriva på. Men här tog jag och vände på det och satte det på en bit naturfärgat (craft) cardstock. Sedan satte jag en blå prickig washi-tejp över och ett smalt blått band på det.

Man måste ju ha något slags huvudmotiv på ett kort och bland julstämplarna hittade jag den här texten som jag tyckte om. Och så lite rosor! Över texten har jag satt en vit hjärtformad knapp som jag knipsade av bygeln på.


Innan jag satte på texten så satte jag på ett rosa band på det blå. Och så lite juveler! De rosa stenarna sitter på smala limsträngar som gör att de hänger ihop, om man vill, så man kan forma till de och ändå få jämna avstånd. Uppe i högra hörnet fick de rosa stenarna sällskap av en större blå sten.

Short but sweet today. A card with the text "May all your wishes come through". And I wish that all your wishes comes through for the new year. HAPPY NEW YEAR!

Jag hoppas att alla era önskningar inför det nya året slår in!  Ha det bra och GOTT NYTT ÅR!

DT Cornelia/Sorken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar