Följ oss

söndag 3 februari 2013

Förvaringstips

Jag försöker att komma på en bra idé på hur organisera mitt pysselrum som krympt från 10 m2 till c:a 4-5 m2. Det är inte enkelt. Det handlar om många bra idéer för som flera av mina pysselvänner har sagt så är det viktigt att dela upp organisationsprojekt i flera delprojekt. Annars är det lätt att man ger upp på vägen.

Mina DT-kollegor har ju visat förvaringstips av papper. En annan utmaning är att förvara pågående projekt på ett bra sätt. Det är att lägga allt material i en stor plastmapp (expanding envelope) som går att stänga. Så här förvarar jag exempelvis DT-material. Då har jag allt på ett ställe.

Sedan är det just det där med papper. Om man åker iväg på en pysselträff, hur mycket ska man släpa med sig? Jag har börjat begränsa mig till en plastmapp med flera fack. Den här varianten rymmer väldigt mycket papper! Lite dyrare mycket bättre! Vi ses om en månad!

Kika in under förvaring!

How do you store your papers for ongoing projects? Here are two ideas! See you in a month!

DT Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar