Följ oss

tisdag 5 februari 2013

Hej på er!

Jösses vad tiden går fort. Det känns inte som en månad sen som jag bloggade.
Nåväl, nu är det min tur att ta över stafettpinnen igen. :)
 
Eftersom det är den tiden på året då de flesta tyvärr blir sjuka så tyckte jag att det kunde passa med ett "kryapådig" kort.
 

Från värktabletter blir det ju alltid dessa små tomma kartor kvar och jag tyckte att de passade bra som dekoration på kortet. Om man vill gå steget längre så kan man ju sätta dit några med tabletter i som den sjuke kan ta vid behov. ;)
 

Papper som jag använt är en spillbit från Pink Paislee. Dekorationer är band och den lilla kronan som finns i markbutiken. Texten har jag skrivit på datorn.
Bakom texten har jag satt en bit av nätväv, som man har för att skarva vid tapetsering.
 

Som du ser har jag använt en annorlunda kortvikning som man fäller ut. I rutorna tänkte jag sätta lite roliga texter och lite annat som kan pigga upp.
Nedan ser du hur det viks upp.
 
 
Det var allt för mig idag. Vi ses på fredag igen.
Passa på att pyssla lite nu innan alla hjärtans dag. :)
 
I made a card to give to someone who is ill and I used a different technique.
See you on friday again. Bye for now. :)
 
 
DT Sollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar