Följ oss

fredag 22 mars 2013

Eggstra remsor till påskäggen

Har ni börjat med påskpysslet än? Har ni sett de fina frigolitäggen som finns i butiken? Det finns stora och det finns små.


Jag fortsätter med remsor, men den här gången i silkespapper. Jag hittade ett nytt lim som passade perfekt till det här projektet.


Sedan har jag rullat ihop remsorna till små rosor som jag satte fast på ägget. Meningen är att jag ska klä hela ägget.


Man får ha lite tålamod. Röda och vita rosor ska det bli.


Frigolitäggen passar även bra om man gillar att tova. Tyvärr finns det ingen ull till salu på Scrapparazzi.


Frigolit passar bra att ha som stomme i nåldynor.

I've cut tissuepaper into stripes and rolled them into roses. I'm covering a styrofoam egg with the roses. Styrofoam is also good for making pincushions out of. Have fun!

Det var allt för idag. Ha kul!

DT Cornelia/Sorken







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar