Följ oss

tisdag 18 juni 2013

I denna ljuva sommartid


Ja, i denna ljuva sommartid blev det ett ljuvt somrigt grattis-kort.



Jag har använt två bilder, samt ett citat utklippta från ett klippark från Pion Design. Över dem sitter en utstansad rundel som jag sotat kanterna på. Oftast sotar jag bara i en färg, men nu fick det både bli brunt och rosa så det inte skulle bli för skarp kontrast till de underliggande lagren.


Bakgrundspapperet är ett handgjort papper med blomblad och blad i som ger liv och struktur åt kortet.


Mellan det handgjorda papperet och urklippsbilderna sitter två lager utstansat silkespapper och en liten bit guldnät.


Jag virade lite bast runt under ordet Grattis. En liten grupp rosor passade bra eftersom det är rosor på de små bilderna. Tyckte jag. Hoppas att ni också tycker det.

I've made a soft summer-inspired card. The pictures and quotation are from a paper from Pion Design. The background paper is a handmade paper with petals and leaves in. I also used tissue paper, gold net, raffia, flowers and bling. Hope you liked it. Have fun!

Ha det bra och ha kul!

DT Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar