Följ oss

fredag 13 september 2013

Paket med stansad kant


Har ni ätit sardiner och dekorerat burkar nu? Gjort någon ni vill ge bort? Jag är inte i samma liga som Zornitsa och Mien när det gäller paketinslagning, men jag blev inspirerad av Mien förra veckan och ville vara med. 


Jag ville stansa ena långsidan på omslagspapperet. Det första papperet jag prövade med var för tunt och sladdrigt och fastnade några gånger i stansen och gick sönder. Så mitt första tips är att antingen stansa med ett vanligt skrivarpapper över eller (som jag gjorde här) sätta fast en remsa dubbelhäftande tejp på baksidan och sedan stansa ut.

 Jag använde ett rött omslagspapper runt hela paketet samt en remsa naturfärgat papper, som jag stoppade under kanten på det röda papperet, för att de utstansade hjärtana skulle synas.

Om man vill att hjärtana ska stå upp lite så kan man lämpa kvar skyddspapperet på tejpen, annars är det bara att dra bort och sätta fast. På så sätt slipper man synliga tejpbitar också, om man inte gillar det.


Jag kunde inte låta bli att sätta på en remsa washitejp också.


Det var allt för i dag. Ha en skön helg och ha kul!

I've used a border punch on wrapping paper to make it a bit fancier. Wrapping paper can be a bit tough and stick in the punch and rip so I recommend using a plain printer paper on top of it while punching or (as I did here) put double sided tape underneath. I also used a strip of washi tejp. That's all for today. Have fun!

Designteamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar