Följ oss

torsdag 7 november 2013

En blomma och några tankar


Idag tar jag ett litet snedsteg och avviker från uppdraget. Idag kommer nämligen inget som jag själv har skapat, och ingen beskrivning och inget shoppingtips.


Jag fick en blomma nyligen. En handgjort blomma gjord av en äldre herre. Det tog 1,5 h och det gick åt fem servetter. Och förutom att det gjorde mig glad att få lite uppskattning så fick blomman mig att tänka på lite annat också.

Tänk så bra vi pysslare har det som kan sysselsätta oss med händerna. Ett enkelt handarbete när man t ex är sjuk och inte orkar så mycket.

Vi kan visa vår uppskattning med en pappersblomma, när vi inte har tillgång till något annat än servetter.

Vi kan få tiden att gå när vi måste vänta och har tråkigt.

Allt vi behöver är våra händer och några servetter.



Nu är det slutfunderat. Senare i veckan återkommer jag med något som jag gjort alldeles själv. Ha det bra!

This time I'm not blogging about something I've made myself but about a flower that I got. It made me think of how nice it is to be able to make something by hand even though we don't have much to make it with and not much strenght to do it with. And how it helps us pass the time when we're away from home and have to wait. Later this week I'll be back with something that I've made myself. Take care!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar