Följ oss

söndag 9 mars 2014

Gör dina blommor till något extra

Idag kommer jag att tipsa om hur du kan ta dina pappersblommor och förvandla dom så att dom passar ditt alster perfekt. Det blir unika blommor där du kan anpassa färg och utseende efter papper eller andra dekorationer. Du behöver bara stämpeldynor, stämplar och glaze eller 3D-lack.

Här har jag piffat upp fyra olika blommor. Jag har stämplat små gröna fjädrar, jag har gjort vattendroppar, jag har färgat in en hel blomma och jag har stämplat med en bakgrundsstämpel.








 Jag har börjat med två blommor i olika storlekar och sedan droppat glaze i små droppar.
Innan det är torrt så är dropparna mjölkfärgade.



 En ljusrosa blomma som är stämplad med en stor stämpel med noter. Jag använde svart stämpeldyna för att mönstret skulle synas ordentligt. Vill man ha ett diskretare mönster väljer man en stämpelfärg som passar färgen på blomman.


En stor vit blomma, grön stämpeldyna och stämplar med fjädrar...






Blir en blomma med små fjädrar på. När man använder små stämplar är det inte alltid som mönstret syns tydligt, men det blir en fin effekt på blomman.

På den här blomman ville jag inte ha ett mönster, utan en enfärgad blomma som passade i färg och stil med mitt projekt. Jag använde en silverfärgad stämpeldyna och tryckte den mot blomman.

På det här kortet har jag stämplat prickar på blomman för att matcha bakgrunden på motivet och washitapen.






If you don't have a flower that matches your project, you can always make the once you have match. Use stamps, stamp pads and glaze.


Kreativa Teamet - Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar