Följ oss

söndag 7 september 2014

Kort med veck


Har ni en wellpappmaskin hemma? Jag plockade fram min när jag skulle göra ett kort och tyckte att bakgrunden var lite platt.


Jag klippte till bredden så som jag ville ha den. Den ändrar sig inte efter att man kört den genom maskinen. På längden krymper det och därför skar jag till längden efteråt.


Fina vågor/veck blev det.


Jag använde andra sidan av samma papper när jag skulle stansa ut min cirkel. Gunghästarna är söta men det behövdes nåt mer så den mittersta gunghästen fick lite glitter på sig.


Med en limpenna är det lätt att få lim även på små, små motiv.


Lite fina band, glittertejpblommor och bling...


... och så blev det ett litet kort.

I've used my paper crimper to get som structure and dimension to the background for my card. And I added glitter to one of the rocking horses to make it stand out a bit more than the others. Dust of your old paper crimper and have fun!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar