Följ oss

måndag 20 oktober 2014

3D utan 3D-glasögon



De här fina bokmärkena tilltalade min fantasi.


Så de hamnade på ett 3D-kort. 


Själva basen är ett svart cardstock på 15 x 30 cm som jag bigat och vikt på 10, 20 och 25 cm. 

Den blå bakgrunden, himlen, är 9 x 14 cm och den orangea är ca 4 x 14 cm. Av en bit gult spillpapper gjorde jag fullmånen. Jag har också använt guldfärgad washitejp, glittertejp och orange Pearl maker.


Kjolen består av ett stycke kräppapper som jag bara har lindat runt det orangea papperet innan jag satte fast det mot bakgrunden. Jag rynkade det lite upptill så att det inte skulle sticka ut utanför bokmärket. Gumman sitter fast mot den övre kanten. Den minsta pumpan sitter på en liten 3D-kudde för att ge ytterligare djup.


Kräppapper är lätt att forma och fästa mot bakgrunden och bygga upp landskap med.

Ett pysseltips så här när höstlovet närmar sig är att biga och vika ett helt cardstockark och bygga upp en hel scen. 


Hulda, missen och jag tackar för titten. Ha kul!

I got inspired by these 'victorian scraps' and made a 3D-picture card.

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar