Följ oss

torsdag 29 november 2012

Granen står så grön och grann...


...nej, inte i stugan, men på ett julkort.


Huvudmotivet på det här kortet, julgranen, har jag gjort med 'Magic Motif' och grönt glitter. Lätt som en plätt.


Det mönstrade papperet som jag satte granen på är något mindre än själva kortet (10 x 14 cm). För att få lite djup på kortet så satte jag på några 3D-kuddar på bakgrundspapperet.


Jag stansade ut ett runt hål på framsidan av kortet och sedan fäste jag papperet med granen på baksidan/insidan.


Ser ni att det är lite djup där? Vill man ha större djup så är det bara att sätta på fler 3D-kuddar.


Ett hjärta, julblommor och en ros och utstansade blad. Sedan satte jag washitejp på bit papper och klippte till. Text och den lilla granen är Peel Offs.

A christmas card with a green glittery christmas tree on it. To get a bit of depth to the card I put the background paper (with the tree on it) on 3D-foam squares and adhered it to the inside of the card after I punched out a cirkle in the front of the card base. The christmas tree is a 'Magic Motif' with glitter on. That's what I had for today. Have fun!

Det var allt för mig. Ha kul!

DT Cornelia/Sorken


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar