Följ oss

fredag 3 oktober 2014

Nästan bara stämplar


Det finns så mycket fina blommor och band och andra dekorationer att sätta på korten man gör men ibland vill man göra ett enklare kort. T ex om det ska postas långt och man vill vara säker på att det inte ska fara illa. Eller så får man bara lust att göra något lite annorlunda.

När jag stämplar så stämplar jag mest på vitt. Det syns oftast bäst på vitt. Så ibland får man lust att göra något annorlunda. Jag utmanade mig själv att stämpla på rött och att inte använda så mycket dekorationer.

Man kan bygga upp fina motiv/former även med textstämplar beroende på var man placerar dem. 


Det är en fördel med genomskinliga stämplar att det är lätt att placera dem. Här har jag använt stämplar ut ett set från You Do.


Jag har använt hårt vitt papper som kortstomme och så ett mönstrat papper som bakgrund. Ja, här har jag ju täckt det mesta så det är ju mera ram än bakgrund.


Kortet behövde en fokuspunkt, något som drar blicken till sig, så jag stansade ut lite hjärtan. Två vita och ett mönstrat.


De vita fick symbolisera ett förälskat par på framsidan...


... det tredje fick symbolisera kärlek på insidan.


Och så levde de lyckliga i alla sina dagar!

I've made a clean and simple card using mainly stamps to build it up. The texts says "Wishing luck, congratulations" and "Love, for ever, for ever, for ever". The stamps are from a set from You Do.

Ha en kärleksfull dag!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar