Följ oss

fredag 21 november 2014

Julkortsinspiration - Vinterfåglar


Jag associerar domherrar med jul och jul med domherrar, men jag tror inte jag har sett en riktig domherre på många, många år. Hoppas det finns några kvar någonstans.


Tur att man kan hitta fina papper med domherrar på. Jag använde ett från Maja Design på ett avlångt kort på röd bas. 

Jag har också använt två fina band och lite spets....


... en stor snöflingepaljett samt en liten pepparkaksform i form av en julgran.


För att få hälsningen att synas lite bättre mot det mörkgröna papperet så embossade jag den.

På insidan är det också en stämplad hälsning. Stämpelset från You Do. 


På stämpelarket sitter det ett hjärta i mitten av den här hälsningen, men man kan använda ett annat motiv för att få lite mer variation. Jag valde den lilla granen eftersom jag satte en gran på framsidan. Den i sin tur var inspirerad av grankvistarna på domherre-papperet. 

Hoppas jag ni blev inspirerade. Ha kul!

More christmas card inspiration. I associate bullfinches with christmas and christmas with bullfinches even though I haven't seen a real one for a really long time. Luckily there are pretty papers with bullfinches on - like this one from Maja Design. I've made an oblong card this time. Hope you got inspired. Have fun!

Designteamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar